tips, afvallen, doelen, motivatie, sporten, regelmaat, rustAls je je doelen en plan duidelijk hebt, zorg dan voor ritme en regelmaat. Klinkt heel cliché en suf, maar het is echt nodig. Uiteindelijk is het heel erg fijn om een vaste sportplanning te hebben, want dan weet je gewoon wanneer je gaat en wanneer je andere afspraken kan maken.

Veel mensen doen het andersom. Ze passen hun sportplanning aan op hun andere afspraken die er tussendoor komen en gaan alleen sporten als ze echt niks anders te doen hebben. Waarom zou je dat doen? Je hebt doelen die je wilt halen, dus je zal er ook voor moeten werken. Dit hoort toch ook in je dagplanning? Ik heb mijn vaste sportmomenten per week. Als ik iets afspreek doe ik dat dus op een ander moment, tenzij het echt een keer niet anders kan, maar dan zorg ik dat ik mijn training op een ander moment inhaal.

Ga je ook niet ’s ochtends (of ’s middags, of ’s avonds) afvragen of je wel zin hebt om te gaan sporten als je dat gepland hebt, want de kans is groot dat je dan 100 excuses kan bedenken waarom je beter niet kan gaan. Dat doe je ook niet elke dag voor je naar je werk gaat, toch? Dan vraag je je ook niet eerst af of je wel zin hebt, om vervolgens te besluiten dat je lekker op de bank gaat hangen. Het hoort gewoon erbij, het is de afspraak, dus je gaat. Zin of niet. En net als op je werk: als je er eenmaal bent is het best oké 😉

Dit heeft mij erg geholpen. Door anders te denken is het voor mij de normaalste zaak van de wereld geworden dat ik bijna elke dag naar de sportschool ga. Blijf het niet langer als iets zien wat je alleen doet als je niks anders te doen hebt. Denk aan dat doel dat je zo graag wil halen. Daar zul je heel wat tijd in moeten steken.

Tijd, energie, motivatie, discipline, ritme en regelmaat. En geloof me: you’re gonna love it :)

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *